lördag 4 januari 2014

Morgondagens fasta

Ja, imorgon är det dags för min andra fastedag! Eller fasta och fasta, men två dagar i veckan håller jag mig till max 500 kcal/dag och ni vet ju alla vid det här laget att det kallas för 5:2 dieten. Jag kombinerar med LCHF och det funkar jättebra.


Jag har ju testat på alla möjliga olika dieter i mina dagar som jojobantare, men dom dagarna är över sen 3,5 år tillbaka när jag började med LCHF.

Som nybliven kostrådgivare kan jag verkligen säga att ALLA dieter fungerar som viktminsknings metod, men det är oftast ett fåtal som kan hålla en bra kosthållning efter att ha gått ner i vikt. Många faller tillbaka i sina gamla invanda mönster och hux flux är du tillbaka med samma kroppshydda som innan bantningen om inte ännu större!

5:2 dieten har ju varit på tapeten ett tag nu och det kommer säkert klienter till mig som har frågor om denna diet och det är en av anledningarna som jag vill testa detta...

Imorgon är det som sagt min andra fastedag och jag har oftast lättare att bara äta en måltid då och det får bli middagen! Någon annan som funderat på 5:2???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar