måndag 20 januari 2014

Dag 18, 19 och 20 :)

Wohoo! Är inne på dag 20 av deffen och det känns skitbra! Har dock haft ett litet "avsteg" från räknandet och det var både i fredags och lördags. I fredags åt jag nog som jag brukar göra, men utan att räkna matintaget. I lördags (mitt i min deffdiet) unnade jag mig kesella, mörk choklad 70% och mandlar :) Har kört helt strikt i lite över 2 veckor och nu blir det strikt igen i 2 veckor.

Dag 18 LÖRDAG:

Lördagsträningen gick bra. Vi hade styrketräning och körde fjärde styrkepasset för veckan.
Det här gjorde vi:

1. Barbell glute bridge: 10x100 kg, 10x110 kg, 10x130 kg
2. DB contralateral load deficit Bulgarian SS (each side): 6x9 kg, 6x9 kg
3. Chest supported row: 8x15 kg, 8x15 kg
4. Cable/band wood chop (each side): 12x25 kg, 12x25 kg
5. Swiss ball DB crunch: 25x10 kg, 25x10 kg


Barbell glute bridge

DB contralateral load deficit Bulgarian SS

Chest supported row

Cable/band wood chop
Swiss ball DB crunch

Dag 19 SÖNDAG:
Fastedag och intervallträning på schemat.

Vi åkte och tränade först kl 15 på eftermiddagen. Som vanligt körde jag 4 set med Tabata intervaller i 13 km/h och sedan körde jag 5 st snabba rusher i 16 km/h! Det lilla extra jag lade till under träningspasset var att jag avslutade med 5 min rask promenad (6 km/h) i 6% lutning.... Nästa gång känner jag att jag kan nog öka från 13 km/h till 13,5 km/h på Tabata intervallerna.


Matintaget blir väldigt tråkigt under mina fastedagar. Bara BCAA (aminosyror) innan och efter träningen och sedan middag vid 18-tiden och då åt jag rester: fläskytterfilé, vitlökssmör, gurka och körsbärstomater! Det var mitt matintag på 500 kcal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar