torsdag 23 januari 2014

Dag 23 och vilket jäkla styrkepass!!!

Jag var så otaggad att åka till gymmet idag... trött, gnällig, omotiverad, trött på att träna 6 dagar/veckan, ja allt var fel! Dock var det bara att bita ihop och åka!


Wohoooo vilket styrkpass det blev! Ökade rejält på alla övningar! Och detta efter en fastedag! Det ni!!! Kolla på dag 17 vilka vikter jag körde förra veckan, HÄR!

Dagens styrkepass såg ut så här:

  • Marklyft: 5x90 kg, 3x105 kg, 3x105 kg, 1x107,5kg
  • Enarms rodd med hantel (vardera sida): 5x20 kg, 5x20 kg, 5x20 kg
  • Utfallssteg med hantlar: 2x 16 steg med 12,5 kg hantel i vardera hand
  • Militärpress med stång: 5x37,5 kg, 5x35 kg, 5x35 kg
  • Bakåtvänd rygglyft: 20x, 20x

  • När jag kom hem tryckte jag i mig mina aminosyror och sen blev det massor av köttfärs med riven ost på till middag!

    Nu känns det lite jobbigt faktiskt att träna så hårt som 6 dagar/veckan samtidigt följa en diet med lägre kaloriintag osv. Kroppen börjar längta efter det normala livet... haha

    Bara 7 dagar kvar och efter det tror jag att jag går tillbaka till träning bara 4 dagar/veckan. Kommer dock att lägga till 2 st intervallpass efter 2 av styrkedagarna. Så då ser det ut så här:
    • DAG 1: Styrka
    • DAG 2: Styrka+intervaller
    • DAG 3: Styrka
    • DAG 4: Styrka+intervaller

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar