onsdag 15 januari 2014

Dag 14 Bokreleaseparty och dag 15

Dag 14:
Igår hade jag vila, eftersom jag skulle gå på bokreleaseparty inne i stan. Det var Jill (min kurskamrat och numera kollega) med "Jills Mat efter Säsong" och min lärare Jonas med "Drömkroppen på 8 Veckor". Jättetrevlig tillställning med boksignering, mingel, bubbel och tilltugg och Jill och Jonas pratade om sina böcker.


Minnesmästaren Mattias Ribbing var också där. Han äter strikt lågkolhydratkost och han är ett levande bevis på att man INTE blir dum i huvudet av att utesluta kolhydrater från sin kost! Det var imponerande att se när han demonstrerade för oss hur han minns ett helt kortlek i rätt ordning!


Det blev inte mycket mat på förmiddagen. Åt bara lunch och sen blev det ett par glas bubbel, några oliver och ostkuber på festen. När vi (min man var också med) åkte hem var vi lite hungriga och stannade på MAX och tog hamburgare. Jag plockade bara bort brödet och gjorde den till low carb ;)


Dag 15:
Idag har jag fastedag och har precis druckit min lunch. Ja, ni läste rätt... druckit. Jag hade en protein shake med mig. Vi får se vad det blir till middag, men jag ska ju hålla mig till max 500 kcal idag, så det kan inte bli något jättemaffigt!

Tycker att det går ganska bra med fastedagarna. Jag är ju så van vid att inte äta frukost och äter min första måltid först vid lunch att det känns inte så jobbigt att vänta till middagen. Dock är det ingen bra kombination att ha lingonveckan och fastedagar... haha... Det har min familj fått erfara! Stackare!

Emelie och jag hade planerat att köra intervaller idag, men vi var sugna på styrka istället. Vi bytte bara dagar mellan passen! Taggad till tusen! Är ni det också? Hur hittar ni motivation eller vad gör ni när motivationen tryter? Tänkte skriva ett inlägg om det och berätta hur jag håller mig motiverad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar