tisdag 28 januari 2014

Dag 27 och 28 saknaden av sin mamma


Dag 27 Måndag
Jag är inte så förtjust i måndagar. Tycker att helgerna går alldeles för fort. Måndag betydde dock början av sista veckan på mitt tränings schema. Nästa vecka är det ett nytt schema som gäller och jag ser verkligen fram emot det :)

Igår var det smockat med folk på gymmet och även nere i styrkesalen. När vi kom ner, så kunde vi inte börja med våra tre första övningar som var knäböj, höftlyft med stång eller bänkpress. Alla stänger var upptagna. Inte ens våra pullups kunde vi göra som vi brukar utan fick använda TRX band istället.

Till slut kunde vi göra alla övningar förutom knäböjen som vi fick vänta på i ca 15 min :( Killen innan körde med 80 kg och när han var klar frågade han om han skulle plocka av några vikter? Nä, du kan lämna det som det är. Jag kör på med samma ;) Strong girl! Det var bara att sätta igång. Det blev 3 set med 5x80 kg.

På torsdag är jag klar med min 30 dagars utmaning och deffning, så på fredag blir det mätning och fotografering. Dock kör jag mina 6 pass hela den här veckan ut, men sen blir det bara 4 pass.

Min familj ser inte så mycket av mig just nu vilket är en nackdel när man har såna arbetstider som jag har och tränar så mycket. Min man sköter matlagningen och han äter middag med mina barn. När jag och Emelie kommer hem lagar vi våran mat och sen har klockan redan blivit 20:30 och Moa ska vara i säng kl 21:00. Hon har sagt flera gånger nu att hon saknar mig och att hon inte hinner se mig så mycket. Sånt känns i hjärtat! Men snart blir det bara 2 pass på vardagarna och inte 4 pass som nu. Lilla gumman! Håll ut några dagar till sa jag och kramade om henne! <3


Dag 28 Tisdag
Idag har jag utvecklingssamtal med sonen kl 14:45-15:15. Jag har tagit ledigt efter det, eftersom det inte är någon idé att åka tillbaka till jobbet igen. Det tar ca 40 min för mig att åka till jobbet, så jag tar och flexar lite. Detta betyder också att Emelie och jag kommer till gymmet mycket tidigare och jag får en längre kväll med familjen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar