måndag 27 januari 2014

Helgens dag 25 och 26


Lördag dag 25
Upp och hoppa tidigt. Klockan ringde redan kl 8:00 och gymmet kallade. Ville vara på gymmet kl 9:00! Varför hade jag ställt klockan på en lördag? Jo, för att hinna hem och väcka resten av ungarna, eftersom dom skulle till sin pappa kl 11. :) Förresten är det skönt att vara på gymmet så tidigt en lördag morgon. Det är lite mindre folk då.

Vi lyfte närmare bestämt över 3 ton :) Det känns väldigt mycket när man lägger ihop det på det där sättet... haha! Grymt pass, men så känns det nästan alltid när man är där. Jag utmanar mig själv varje gång.

Jag och min man var ute och shoppade lite och hamnade på XXL. Där hittade jag ett par CrossFit skor som var så snygga och bekväma att jag var bara tvungen att köpa dom. Det var en tidig 40-års present från min man.<3


Söndag dag 26
Nu hade jag ingen klocka på ringning, men gick upp vid 9 och väckte Emelie där vid 10. Vi hade intervaller på schemat och vi har faktiskt börjat köra dom med crosstrainern istället. Emelie har lite ont i benhinnorna och crosstrainer är mycket skonsammare. Vi blir lika svettiga ändå!

Vi kör i 40 min varav dom första 5 min är uppvärmning.
Jag kör hela tiden på motstånd 11 och har en effekt på ca 105 watt. Sedan lägger jag in 6x intervaller där jag höjer motståndet till 16 och effekten hamnar på ca 175-180 watt i 1,5 min. Snacka om att benen och rumpan brinner under dom minutrarna!

Jag hade min "fastedag" också och som vanligt blir det 2 portioner aminosyror och på eftermiddagen drack jag en proteinshake. Till middag blev det mumsiga kycklingspett med lite grönsaker till och det var mitt matintag för den dagen. Tycker att det går lättare och lättare med fastedagarna. Är inte så hungrig alls som man skulle kunna tro och trots att jag tränar hårt på mina fastedagar, så om jag bara ser till att få i mig ordentligt med proteiner, så håller jag mig mätt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar