torsdag 2 januari 2014

Dag 2


The warrior face ;)
Lunchtime:
3 kokta ägg med mayo, 1 avokado och cocktailtomater
Middag:
nötfärs, äggstanning (ägg+vatten), massa ost och en liten sallad


Så nöjd med dagens styrkepass! Axlar och armar fick sig en rejäl omgång i 50 min! OK, det var en övning för ben och rumpa (knäböj) som vi började med, men resten var bara armar och axlar.

Det är alltid bra att börja med basövningar som marklyft, benböj, benpress, höftlyft där du kan köra riktigt tungt för att kicka igång tillväxthormonerna. Jag kan lova er att efter bara 5 min med riktigt tunga vikter med dessa övningar, så är jag helt svettig!

PreWorkout drink (som även innehåller BCAA aminosyror) innan passet för att bli lite pigg och peppad. Under passet in med BCAA aminosyror och direkt när jag kommit hem mera aminosyror! Fastebrytet blev efter träningspasset runt 13:40 med en avokado/ägg lunch. Satt som en smäck!

Dom andra i familjen fick hemmagjord lasagne till middag och då passade jag på att göra en snabb och enkel köttfärsrätt åt mig själv. Gött! Hade ju dock varit godare med grädde, men eftersom jag kör mejerifritt denna månad fick det bli en falsk äggstanning på bara ägg och vatten. Hade ingen kokosgrädde, annars hade jag använt det istället.

Blir ingen mer mat för idag, eftersom kl 20 stängs mitt ätfönster med periodisk fasta! Är dock mätt och belåten och behöver inget mer :)

Nu kör vi Dag 3 imorgon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar