söndag 5 januari 2014

Dag 5 - fastedag 2

Nu har det snart gått en hel vecka med min deffning! Idag är jag trött, trött, trött och kroppen ropar på hjälp... haha. Så känns det efter att ha tränat 6 pass den här veckan, kört igång med två fastedagar och dragit ner på maten rent allmänt!

Imorse var det intervaller på löpbandet igen! Det var JOBBIGT! Tog ut mig totalt!

  • 5 set av Tabata serien i 12 km/h (orkade inte 13 km/h)
  • Avslutade 5 x 20 sekunders ruscher i 16 km/h med en vila (promenad 6 km/h) på ca 1 min mellan ruscherna
  • Totaltid på löpbandet: 45 min

Idag hade vi födelsedagsfika för min man som egentligen fyller år på tisdag! Emelie hade bakat kladdkaka och gjort havrebollar igår, men jag nöjde mig med en kopp kaffe.

Klockan 17:20 åt jag min första måltid och faktiskt den enda för idag. Det blev en ostpanerad omelett gjort på två ägg! Hade inte varit direkt hungrig innan heller, men dock seg och trött i hela kroppen!

ostpanerad omelett
(ser ensam ut där på tallriken utan grönsaker, men orkade inte)
Nu plötsligt, efter maten (fast jag är mätt), så fick jag ett rejält sug efter allt som dukades fram till fikat: mammas nybakta vaniljbullar, havrebollar, kladdkaka med grädde, princesstårta!!!! VA??! Jag var inte alls sugen när vi hade fika, men nu? Håll ut! Håll ut! Det går över!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar