tisdag 7 januari 2014

Dag 7 - Fastedag 5:2 och irriterad bitch

Det fick bli en fastedag idag, eftersom jag var tvungen att springa på ärenden under lunchen och inte skulle hinna sitta ner och äta mat. Det fick bli en proteinshake som lunch efter att jag var klar med ärenderundan!

Slutade kl 17 och var hemma 17:45! Sen var det bara att svida om i träningskläder och åka till gymmet, men gud var irriterad och lättretlig jag har varit hela dagen! Ännu mer irriterad var jag på gymmet på alla som var i vägen och inte gav mig plats... haha! Men fan, släpp stångjäveln och låt mig göra några rejäla lyft medans du bara pillar dig i naveln och letar efter navelludd!!!

Ja, nu kan jag ju berätta för mina klienter om att man kan vara i obalans och känslorna kan svämma över under dom första veckorna!!!

Jag har fått i mig en minimal middag som bestod av makrill i tomatsås, 1/2 avokado, körsbärstomater och 2 kokta ägg och det åt jag efter mitt styrkepass kl 20:00! Fattar ni att jag var hungrig? Och att jag skulle just nu i denna stund kunna gå ut och jaga och bara hugga in i en stor rejäl rå köttbit om jag bara hade en bössa att jaga med!!!


Varför pinar jag mig själv med 5:2 när jag kan äta mig mätt och belåten med LCHF undrar ni? JO, experiment, deffning, beslutsamhet, envishet och förhoppningsvis resultat som skalar av mitt underhudsfett och tar fram mina muskler som jag jobbat på så jäkla hårt under hela förra året! I deserve this!

Så mycket tid som jag har lagt ner på träning och ändå ätit lågkolhydratkost 90% av tiden, så borde jag fasiken ha en riktigt snygg fitnesskropp! Men sörru, min kropp funkar inte riktigt som jag vill.... stress och kortisol är mina största fiender och speciellt under hösten med plugg, träning, familj och jobb var kortisolpåslaget konstant. Kortisol är fettinlagrande och självklart har jag ju byggt muskler under förra året, men även lagt på fett!!!

Imorgon tar jag fram måttbandet! Då har jag deffat i en vecka och ni ska få se på resultat!

2 kommentarer:

  1. Hmmm Chrisse, nästa gång får du tänka på att den där du tror pillar navelludd och uppehåller "din" stång, kan vara jag....nybörjaren, alla är vi barn i början ;-)
    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... Jag vet att det finns flera nybörjare och dom får vara där, men när dom stora, erfarna grabbarna ockuperar gymmet som ett andra hem och har pauser som 10-15 min mellan seten, då lackar man ur!!! ;)

      Radera