onsdag 22 januari 2014

Dag 22 och motivation


9 dagar kvar (inkl. denna dag) av min lilla deff utmaning: strikt LCHF, mejerifritt, 5:2, periodisk fasta, 1500 kcal/dag, träning 6 dagar/veckan! På fredag den 31/1 ska jag mäta mig igen och även göra en ny fettmätning. Ska bli spännande att se hur min kropp har svarat.

Ska finurla lite på kommande månader. Vill ju vara i riktigt bra form i sommar, så det krävs motivation och diciplin! Dock vet jag inte riktigt hur upplägget kommer att se ut. Inte lika strikt som mina 30 dagar, men ändå en medvetenhet och målinriktat!

Motivationen då? Hur håller jag mig motiverad? Jag har alltså tränat regelbundet i 10 månader. Regelbundet är 4-6 pass i veckan! Av dom här 10 månader hade jag totalt vila i 4 veckor (efter operationskomplikationer) + 2 veckor (sjukdom). Annars har jag kört på vecka efter vecka och månad efter månad :)

Jag har min målbild så klar och tydlig i mitt huvud och jag har verkligen bestämt mig för att jag ska nå dit! Inga undanflykter osv. Om jag inte är sjuk och då ska jag ha feber eller ont i halsen, så kan jag ta mig till gymmet! Lite huvudvärk eller bara lathet får inte rubba mina rutiner. För det här är rutiner för mig. Träningen är lika viktig i min vardag som att jobba, äta och sova! Det ingår liksom. En självklarhet! Kanske därför som det bara tuffar på?

INGENTING ÄR OMÖJLIGT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar