måndag 13 januari 2014

Dag 13 - ostkorv, har ni provat det?

Dagarna flyter på som vanligt! Har dock otroligt mycket att göra på jobbet :O! På ett sätt är det roligt, eftersom dagarna går ganska fort, men man är lite slut efter att man slutar kl 17 och är hemma först 17:45! Sedan väntar gymmet på mig när jag kommit hem, men där har jag bra PWO shake som hjälper mig att piggna till och hitta motivationen...

Så här såg styrkepasset ut:
  • Knäböj (djupa): 5x70 kg, 5x70 kg, 5x80 kg
  • Höftlyft med stång: 10x80 kg, 5x100 kg, 5x120 kg
  • Pull ups: 10x, 10x, 10x
  • Bänkpress: 5x42,5 kg, 5x40 kg, 5x40 kg
  • Kabeldrag med ben åt sidan (båda sidor): 30x15 kg

DAGENS MÅLTIDER:

Utöver dessa två måltider tar jag aminosyror innan och efter träningen. Till middagen drack jag en proteinshake :) Jag försöker att ligga på ca 2 g/kg protein, men kommer oftast kanske upp i 1,5 g/kg. Försöker att behålla muskelmassa medans jag ligger på kaloriunderskott och därför äter jag mer protein nu än jag brukar!


LUNCH:
Ostpanerad omelett med avokado

OST MIDDAG:
Ostkorv med 80% kött, stekt aubergine med ost, ostchips
Såååå gött!

3 kommentarer:

  1. Mums, ser gott ut båda!!
    Jag som inget kan om sån här träning ;) vad händer efter deffen? Hur går man vidare? Man vill väl alltid ha synliga muskler?
    kram/MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vill köra väldigt strikt nu i 30 dagar och verkligen kicka igång! MEN, jag kommer att fortsätta att "deffa" ända till sommaren. Just nu håller jag mig till max 1500 kcal/dag. Sedan har jag mina 2 fastedagar på 500 kcal och jag kör strikt LCHF (inga bär, nötter, mejerier förutom hårdost och smör och inga LCHF "vänliga" bakverk/bröd).

      Efter mina 30 dagar kommer jag att fortsätta med träningen fast bara 5 dagar/veckan istället för 6 dagar.
      Jag fortsätter med periodisk fasta och 5:2.
      Jag kommer att skippa kaloriräknandet vilket jag hatar, men äter mina två måltider/dag!
      Jag kommer att fortsätta mejerifritt (ev, unna mig det på helgerna).

      Efter deffen kan man ju fortsätta att leva "sunt". Jag kommer att fortsätta äta LCHF, men eventuellt lite liberalare och framförallt fortsätta bygga mer muskler. Ju mer muskler du har, desto högre förbränning får du. Det blir enklare att hålla vikten, eftersom förbränningen går på högvarv.

      Just nu när jag "deffar" och går på kaloriunderskott bygger jag inga muskler utan behåller dom jag har medans jag går ner i fettvikt. Efter deffen måste man komma upp i sin normala kaloriförbrukning igen för att kunna bygga mer.... ev, ligga på ett litet överskott.

      Hoppas att du förstod något av mitt svammel? :)

      Radera
  2. Haha, jo men jag tror jag förstår, (fick läsa två gånger först ;-)...) Du har sån energi och är så motiverad så det där fixar du, ska bli roligt att följa dig på vägen!1
    kram/M

    SvaraRadera