fredag 24 januari 2014

Dag 24 och positivt tänkande

Funderade lite på det här med motivationen och lusten att träna!

Som jag skrev igår, så hade jag ingen lust alls att träna och bara tanken att behöva åka till gymmet var otroligt jobbig.

Sådana dagar har man ju ibland när det gäller att åka till jobbet exempelvis. Inte stannar man hemma bara för att man inte har lust att gå till jobbet någon dag (eller visst kan man sjukanmäla sig om man vill)? Men oftast tar man sig i kragen och går till jobbet i alla fall.

Så gjorde jag igår med gymmet. Jag åkte dit i alla fall och jag ångrar det inte. Vilket bra pass det blev med ökade vikter i alla övningar och tänk att man kan vända en sådan jobbig tanke till något positivt istället?! När man ändå är på gymmet, varför ska man inte ge allt då? 

Positivt tänkande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar