fredag 3 januari 2014

Dag 3

Är det någon som hängt på här nu eller väntar ni till på måndag?

Emelie och jag åkte till gymmet vid elvatiden och nu var det intervallträning på schemat.
Jag kör Tabata intervaller och så här såg mitt upplägg ut:
  • 5 set av Tabata (1 set är 8x springa i 20 sek och vila i 10 sek)
  • Vilan mellan seten är ca 2 minuter.
  • Jag springer i 13 km/h, men har varit uppe i 14 km/h i somras när jag körde mer intervaller då än nu under hösten och vintern när jag pluggat. Nu har fokus varit att få in mina 4 styrkepass/veckan.
Benen kändes stumma, tunga och spaghettiaktiga, men det gäller att tvinga sig själv och fokusera ändå :)

BCAA aminosyror både innan och efter passet.

Kl 14:20 bröt jag fastan med en protein drink.


Kl 17:00 var det dags för middag. Som vanligt hade vi tacos, men jag äter varken nachos eller tortillabrödet, så jag gör alltid ostchips i ugnen! Så gott! Gjorde även egen guacamole. Ni vet att dom burkarna som man köper i affären innehåller knappt någon avokado alls. Mest smakämnen och en massa annat skit.

Nu är jag mätt i magen och vi ska gå på bio hela familjen. Det enades om Thor. Vi har sett den första filmen, så självklart måste vi ju se den andra :) Dom andra i familjen ska ha biogodis, men jag nöjer mig med en Celcius!

Ha en trevlig fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar