onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt År och Rivstart i 30 dagar!


2013 bara flög förbi med världens fart, men det har varit mitt absolut bästa träningsår någonsin med undantag för lite över en månads paus efter dom svåra komplikationerna som uppstod efter min operation i våras! Jag har dock blivit otroligt stark både fysiskt och mentalt!

Ett mål jag hade för förra året var att jag skulle utbilda mig till lic. kostrådgivare samtidigt som jag hade mitt vanliga heltidsjobb, mina tre barn och tränade kontinuerligt 4-5 ggr/veckan! Det gick tack vare min envishet, beslutsamhet och underbar stöd från min familj! Blev färdig kostrådgivare den 15:e december! Tummen upp för mig!

Under 2013 har jag haft fokus på att bygga muskler och att bli starkare. Det har inneburit att jag kastade vågen som var ett stort stressmoment i mitt liv. Nu är det helt klart en befrielse! Jag vet inte vad jag väger och vet ni vad, det skiter jag i. Vågen vet inte om den vikten som visas består av fett, muskler, mat, gaser osv.... Fokus låg även på att äta mycket mat (liberal lågkolhydratkost) utan någon kalori- eller kolhydraträknande. 

Jag har byggt muskler och inte bara lite heller utan det syns verkligen att det har hänt grejer :) Nackdelen är att man även lägger på sig lite fett också när man "bulkar" och det är fettet jag ska bränna bort nu med min rivstart!

2014 - Ett nytt år, nya möjligheter och framför allt nya mål! 

- Jag ska få igång mitt företag Chrisses Naturkraft där jag erbjuder kostrådgivning online till att börja med.

- Min nya hemsida ChrissesNaturkraft.se ska uppdateras med mina tjänster och denna blogg ska få sig en uppfräschning.

- Jag har rivstartat året med att köra en "deff" i 30 dagar vilket betyder detta:
  • mejerifritt (förutom hårdost och smör)
  • strikt lågkolhydratkost
  • periodisk fasta
  • 5:2 dieten (med lågkolhydratkost)
  • Träning 6 dagar/veckan varav 4 styrkepass och 2 intervallpass
--------------------------------------------------------------------------------

DAG 1 - Idag har jag då rivstartat och börjat deffa. Periodisk Fasta har jag kört i 1/2 år redan, så det var inga konstigheter med att hoppa över frukosten och äta min första måltid först kl 12! Hade tänkt att äta en ostomelett, men det blev 260 g oxfile bara rakt av... haha

Sedan har jag nu på kvällen fått i mig en proteindrink (lågkolhydrat- och vassleprotein).

Idag blev det automatiskt en av "fastedagarna" med 5:2 dieten och det känns skönt att "avgifta" sig efter julens alla godsaker med lite mer (eller mycket) mer kollisar än vad min kropp är van vid! Jag ser ut som en michelingubbe med all överflödig vätska som min kropp samlat på sig.... haha.

Bloggen kommer att uppdateras dagligen under mina 30 dagars deff och ska försöka att uppdatera Instagram lite oftare med vad jag äter och hur jag tränar :) Följ mig där vet ja! christinebrand74

4 kommentarer:

  1. Du är så duktigt och det är bra att ha mål i livet.

    SvaraRadera
  2. Härligt att få följa dig här igen, och sen förväntar jag mig massa härliga bilder på din deffade kropp!!
    Lycka till!!
    kram/MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst kommer det bilder på min biffiga, deffade kropp om det inte går helt åt helvete!!! :)

      Radera