söndag 26 maj 2013

Träningsplaner och mat

Ja, men inte än. Hela den här kommande veckan är det vila som gäller! Kommer att kännas jättejobbigt, men jag måste lyssna på läkaren och låta min kropp läka ordentligt annars kan det bli bakslag.

Matplanerna kan jag däremot styra över. Är ju helt medveten om att jag inte kan fortsätta att äta lika mycket som när jag styrketränade. Annars kommer jag ju bara rulla fram haha...

Jag orkar inte hålla på och väga och mäta maten varje dag, så därför kommer jag att köra en annan form av periodisk fasta som kallas för varannan dag fasta. Håller mig självklart till LCHF hela tiden (inte fakiren just nu) och skriven in i matdagboken vad jag äter varannan dag. Varannan dag håller man sig till max 500 kcal/dag och dagen efter äter du som vanligt igen.


Så imorgon måndag börjar jag med att äta vanligt, eftersom jag inte riktigt vet hur länge jag blir kvar på sjukhuset. Tar dock med mig egen mat, eftersom dom INTE serverar någon LCHF mat på sjukhuset. Jo, jag är tacksam över att man får mat på sjukhuset, men den är inte alltid anpassad till alla, så därför ser jag till att ha med mig min egen mat.

På tisdag (om jag inte är kvar på sjukhuset), så blir det max 500 kcal och så fortsätter det varannan dag.

Ni undrar säkert "hur orkar hon hålla på med allt detta räknande av kolhydrater, kalorier osv. både hit och dit?" Jag tycker om att experimentera och testa saker. Jag tröttnar lätt på att köra samma sak hela tiden, så för mig ger det en kick och livsnjutning på mitt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar