måndag 13 maj 2013

Äta mera

Det är vad brorsan säger till mig. Han studerar till Näringsterapeut och blir klar nu till hösten. Han säger att jag äter alldeles för lite med tanke på hur mycket och vilken tuff träning jag utövar 5 ggr/veckan. Jag har ju ätit så här en ganska lång period, men det är det att jag är inte mer hungrig än så. Dock fattar jag väl också att kanske 1000-1300 kcal/dag inte räcker långt. Bara att äta mer, dock inte kolhydrater.

Imorgon börjar "Fakiren" för mig. Strikt lågkolhydratkost som innebär att äta bara protein och fett! Noll gram kolhydrater.... det betyder alltså att inga som helst kolhydrater, inte ens grönsaker stoppar jag i min mun. Låter extremt, men kör så en kort period för att "boosta" upp min förbrännning igen och mycket mat kommer det att bli. Måste upp i minst 1800-2000 kcal/dag. Upplägget är 80 % fett och 20 % protein av dagsintaget.

Jag har kört fakiren lite då och då, men inte riktigt helhjärtat... jo, för ett par år sedan körde jag i 7 veckor och tappade 5 kg av bara farten. Kommer ihåg att jag tom toppade 3000 kcal vissa dagar och kilona bara rasade :)

Väger ju inte mig, men känner mig lite stor sen jag började med styrketräningen och får väl deffa lite.


2 kommentarer:

  1. Låter väl bra tycker jag, tränar man mycket måste ju kroppen få sitt för att kunna bygga muskler,om jag förstått det hela rätt :-)
    kram/MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast det är jäkligt svårt att komma upp i dom kalorierna som brorsan rekommenderar... haha... när man liksom inte addar på med kolhydrater.

      Radera