onsdag 15 maj 2013

Polis Polis.....

Imorse när jag åkte till jobbet körde jag om en traktor på en raksträcka. Det var 50 väg, men jag var väl uppe i närmare 70 just vid omkörningen. Precis när jag var klar får jag syn på en polis som vinkar in mig!!! SHIT! Stod dom nu med laserpickan och fick mig för fortkörning? När jag svängde in, så såg jag att det var en vanlig nykterhetskontroll och jag fick blåsa.... Phuh!

Senare på eftermiddagen när jag var på väg hem efter mitt tuffa intervallpass, så vinkade en polis in mig igen precis där man svänger in där jag bor.... Det var bara att blåsa IGEN! Haha... var röd och svettig som en gris (var nog inte ens lik mig själv på körkortet) och kunde knappt ta ett djupt andetag och blåsa. Tänk om alkoholmätaren skulle börja pipa och ge utslag? Varför känner man sig alltid så skyldig fast man inte ens är det? Konstig känsla? Gick bra den här gången också :)

2 kommentarer:

  1. Vad är oddsen på det?? att få stanna 2 gånger på en och samma dag?;-)
    kram/MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jag måste ha sett galen ut bakom ratten båda gångerna. Därför dom stoppade mig :)

      Radera