tisdag 21 maj 2013

Fakirpaus och vila idag

Har nu kört fakiren i en hel vecka och mått jättebra. Idag tog jag en paus och åt både grädde, Grekisk Yoghurt, Halloumi och hallon.... Inte den kombon dock! :) Imorgon går jag på fakiren igen. Tänkte kanske köra så ett tag framåt att äta fakiren i en hel vecka åt gången och sen äta normal LCHF i en dag och boosta ämnesomsättningen lite med mycket mer mat.

Idag har jag lyckats komma över 3000 kcal! Det har nog inte hänt på flera flera månader. Inte med den här kosten i alla fall. Alla kolhydratätare har väldigt lätt att komma upp i 3000 kcal om man skulle skriva upp allt man åt. Jag menar en tjej tex. som tränar mycket (och som inte viktminskar) kanske äter lite över 2000 kcal/dag helt vanlig mat alltså frukost, lunch, middag och kanske två mellisar. Sen plötsligt blir hon sugen på en 100 g chokladkaka (ca 560 kcal) och sen tog hon en bulle till fikat och på kvällen en glass.... Då har man lätt hamnat över 3000 kcal!


Min kropp och min lårkaka bestämde sig för att ha vilodag idag, men imorgon blir det ett sista styrkepasset innan o.p.



Dagens mat:

Frukost 7:45 - 1 kopp grön té med 20 g cocosfett och 20 g smör mixat ihop med stavmixer + 1 st kokt ägg

Lunch 12:00 - 2 st ägg, 70 g bacon, 20 g cocosfett

Middag 18:15 - 200 g Grill Halloumi (stekt i 10 g smör), 225 g ugnsstekt lax, 100 g Grekisk Yoghurt

Kvällsmat 19:30 - 2 dl vispad vispgrädde med 100 g frysta hallon

Fördelning: 80% fett 17% protein 3% kolhydrater
Kcal: 3109
Fett: 274 g
Protein: 135 g
Kolhydrater: 22 g

Träning: vilodag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar