lördag 18 maj 2013

Fakir Dag 5

Jag börjar bli duktig på att komma upp i ca 2000 kcal, men det var svårt i början. Skillnaden jag känner nu när jag äter så mycket mer är att jag är konstant varm (förbränningen har ökat) och att det har börjat försvinna mer underhudsfett från magen :).....
 
Jag vill ju bygga på med mer muskler och muskler behöver ju mer mat. Ju mer muskler du har desto högre förbränning under hela dagen och som bränner fett. Du blir mer vältränad och tightare i kroppen. Konstig ekvation, men det är så det fungerar. Många tjejer blir rädda för att äta mer just när man tränar tung styrketräning. Dom tror att man blir fet istället, men ni ska få se att det fungerar ;) OK, självklart måste man äta rätt mat och inte leva på typ godis, pizza och pommesfrites. Rätt mat för mig är LCHF/Paleo kost.
 
Jag vet att min kost inte är den roligaste och mest inspirerande just nu när jag kör fakiren. Ganska tråkig faktiskt. Den består ju mest bara av kött/fisk/fågel/ägg och smör. När man äter o g kolhydrater kommer man in i ett annat tänk och saknar och tänker inte på mat längre utan det blir mer som bränsle för kroppen. Jag måste fylla på lite då och då, så att kroppen fortsätter att "brumma" :)
 

Frukost 9:35 - 1 kopp Grön Té + 3 stekta (i 15 g cocosfett & 20 g smör) ägg och 1/2 paket bacon

Lunch 12:00 - ingenting
 
Mellanmål 16:45 - 107 g Rökt Smältost (sä jäkla gott!!!)

Middag 19:00 - 180 g stekt (i 10 g smör) Lövbiff med 100 g kryddsmör - Jag vet!!! Ni läste inte fel! Det går att få ner det för att det är gott och det täpper inte till era blodkärl! Bara gammal information som inte längre stämmer!
Bara denna middag gav mig 1010 kcal!

Fördelning: 82% fett 17% protein
Kcal: 2057
Fett: 189 g
Protein: 90 g
Kolhydrater: 0 g

Träning: vilodag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar