tisdag 7 maj 2013

Kokosgröt

Åååh.... jag älskade gröt då jag åt kolhydrater och har väl känt ibland att jag har saknat det. Kanske inte nu längre, eftersom jag inte äter frukost utan min första måltid är ju alltid lunch. Dock måste jag testa detta recept!

bild lånad från www.lchfrecept.com

1 portion

Ingredienser:
2 ägg
1 dl mjölk/kokosmjölk/mandelmjölk (välj det som passar bäst)
1 msk kokosmjöl
salt, kanel, vaniljpulver
30 g smör  + ev smörklick för smöröga på gröten

Gör så här:
Vispa ägg och "mjölk" väl, vispa ner kokosnötsmjölet och krydda upp med vaniljpulver och kanel. Stek på medelhög värme i stekpanna och fös försiktigt gröten fram och tillbaka, den får absolut inte stekas hårt. Självklart går den att göra i kastrull också, smält då smöret och vispa ner smeten och vispa tills den tjocknar som gröt eller vaniljkräm.
Servera gärna med gammaldagsmjölk eller ren grädde och kanel. Varför inte låta en rejäl klick smör smälta på gröten, sk smöröga eller s
ervera med färska bär och äggmjölk?

Receptet kommer från: www.lchfrecept.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar