torsdag 1 augusti 2013

Deffdag 4

Det blev tyvärr ingen mer mat igår. Försöker att lägga upp maten lite bättre nu vilket betyder att jag måste börja äta frukost. Det har funkat bra med magen efter dom två tabletterna som jag tog igår. Dock blev jag illamående efter alla mina kosttilsskott imorse och det kan bero på att jag tar dom på tom mage.

Var tvungen att ta 2 st Finn Crisp när jag kom till jobbet. Åt frukost vid 9 och det var så gott med Finn Crisp med mosad avokado på. Magen har känts bra hela dagen och illamåendet gick över. Ikväll får vi besök av min kusin och hans fru från Finland. Kommer över på lite fika.
Frukosten - mums filibabba

 
När man äter LCHF brukar man ligga på max 20-25 g kolhydrater/dag. Man kan äta 50 g kolhydrater/dag och då kallas det liberal LCHF. Även 100 g kolhydrater/dag kallas lågkolhydratkost. Dom två senaste alternativen passar dom som tränar mycket (som jag) och därför vill min brorsa att jag ökar på kollisarna till 100 g. Dock äter jag fortfarande LCHF/Paleo och utesluter gluten, socker och stärkelse från kosten (undantag Finn Crisp och banan).

Så mitt upplägg är tydligen: 100 g fett, 100 g protein, 100 g kolhydrater som totalt ger ca 1700 kcal.

Vet inte om jag grejar det? Har typ 800 kcal kvar till middag och när jag inte äter mejerier, så är det svårt att komma upp i den mängden. Jag kan ju inte äta 5 avokadon och massa kött heller. Portionerna blir så jäkligt stora att jag storknar. Som till lunch åt jag 3 st kokta ägg, en burk tonfisk och 20 g cocosfett. Fick ha en paus för att orka äta upp resten. Jag är fortfarande så jäkla mätt efter lunchen att jag kommer inte vilja ha någon middag än på länge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar