söndag 4 augusti 2013

Deffdag 7

En vecka har gått av min deffning och jag är väl rätt så nöjd med den. Har skött träningen som jag ska och maten har väl varit lite si och så med i början av veckan, men har kompenserat det i helgen.

Om jag nu ska kolla på kalorier, så ska jag ligga på ca 10 000 kcal/veckan under deffen (vilket inkluderar två fastedagar), men det blev bara en fastedag. Dock hamnade jag ändå på bara 10 161 kcal (lite mer mat igår dock av rätt sort).

För att ni ska ha något att jämföra, så är mitt normala dagsbehov ca 2200 kcal. Vilket ger 15 400 kcal/veckan.

Jag har tränat bort 2261 kcal.

Kaloriunderskott för hela veckan: 7500 kcal

-----------------------------------------------------------------------------------

Dagens middag blev Köttfärsbiff med sötpotatisgratäng, en klick hemmagjord majonnäs och grönsaker. Nom nom....

Sötpotatisgratäng med cocosgrädde (mejerifritt)

Köttfärsbiff

Voilá - min middag

3 kommentarer:

  1. Hmmm är inte här inne hos dig så ofta längre....det är för mycket MATBILDER, jag dreglar och blir supersugen, men lovar återkomma när jag får äta igen om en sisådär 10 veckor ;-)
    kram/MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.... däremot kommer du att vara en slimmad brud medans jag moffar i mig mat och bara sväller!!! :)

      Radera
  2. Jadu, Chrisse, fast du sväller i muskler och det är bara snyggt, vi får väl se hur jag kommer att se ut...;-))
    kram/MariaG

    SvaraRadera