tisdag 6 augusti 2013

Deffdag 8-9

Fasiken vad dagarna bara rullar iväg... Gårdagens deffdag 8 gick bra. Även om jag hade vilodag, så hade jag ingen fastedag. Tror att jag hellre fastar en dag i veckan och då får det bli helt och hållet. Så fort man börjar trycka i sig någonting i matväg, så blir man ju bara hungrigare. Däremot kan jag gå en hel dag utan att bli hungrig om jag inte ätit något.
 
Köpte nya, fina träningshandskar från våran nyöppnade kosttillskott- och träningsbutik här i närheten. Dom heter PBC (Perfect Body Center). Dom är jättetrevliga och har kanonpriser på allt möjligt... Handskarna kostade bara 150:-. Öglorna är till för att man lättare ska kunna dra av sig handskarna när man är så svettig. Invigde dom idag faktiskt.
 


Deffdag 9 har också funkat finfint. Styrkepasset idag var riktigt roligt. Vi är nu inne på månad fems träninsprogram och första veckan. Alltid lika kul när man får ett nytt träningsprogram. Man tänder verkligen till och får en ny kick!

Idag körde vi 7 st övningar. Övning 1, 2 och 4 använder man vikter på. Klicka på övningarna för att se hur dom görs.
  1. Heavy Goblet Squats 3x8
  2. BB Glute Bridge 2x8, 1x20
  3. Pull-ups (med hjälp) 2x5
  4. Wide Stance Good Morning 3x8
  5. X-Band Monster Backward Walks 3x20
  6. Push Ups 2x8
  7. Side Plank Raise (each side) 2x10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar