lördag 3 augusti 2013

Deffdag 6

Är så glad att magen funkar bättre igen. Det var tack vare den lilla justeringen med Omega-3 kapslarna. :)

Började morgonen med ett härligt och svettigt intervallpass. Hade så mycket kraft och energi i benen idag och det bara flöt på. Sista intervallsetet bytte jag ut mot en rejäl hatighetsökning, från 12 km/h till 15 km/h! Dock hade jag lite längre vila mellan.

Så här ser det ut när jag kör Tabata intervaller och just idag blev set 5 lite annorlunda än förut. Vilan mellan seten är ca 2-3 min och då går jag i rask takt på löpbandet.

Set 1 - 12 km/h 8 st 20 sek springa och 10 sek vila
Set 2 - 12 km/h 8 st 20 sek springa och 10 sek vila
Set 3 - 12 km/h 8 st 20 sek springa och 10 sek vila
Set 4 - 12 km/h 8 st 20 sek springa och 10 sek vila
Set 5 - 15 km/h 8 st 20 sek springa och ca 1 min vila



2 kommentarer:

  1. Vilken lutning använder du när du kör på löpbandet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag har tyvärr ingen lutning ännu. Är inte i så pass bra form just vad det gäller intervaller. Försöker först att öka hastigheten istället.

      Radera