söndag 11 augusti 2013

Paleo bananpannkakor

Tur att jag har vilodag imorgon. Hela min kropp värker ända från benhinnorna, rumpmusklerna, låren, ryggen, axlarna osv... ja, hela kroppen sa jag ju.

Nu ska jag dock bjuda på ett kanongott recept på bananpannkakor självklart Paleostyle. Åt detta till lunch efter träningspasset.


Jag fick ut ca 5 pannkakor


Ingredienser:
4 ägg
1 banan

0,5 dl kokosmjölk
0,5 dl kokosmjöl
2 krm äkta vaniljpulver

Kokosolja att steka i


Gör så här:

Lägg alla ingredienser i en mixerkanna och mixa med stavmixern till en smet.
Stek pannkakorna i en stekpanna med lite kokosolja på medelsvag värme några minuter på varje sida.

Tips! Servera med skivad frukt eller bär och om man vill lyxa till ännu mer kan man även ta en klick vispad kokosgrädde till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar