torsdag 22 augusti 2013

Chlorella - alger

För ca tre veckor sedan började jag att ta 1 tsk/dag av kosttillskottet Chlorella. Nu är jag uppe i 2 tsk. Varje morgon blandar jag pulvret i vatten. Det luktar inte gott och smakar inte speciellt gott heller, men blundar man och håller för näsan så funkar det att få ner det... hehe.

Jag har alltid haft lite krånglig mage och varit lite förstoppad. Även fast jag äter LCHF, så har magen inte riktigt funkat som jag vill.

Brorsan rekommenderade mig att börja använda Chlorella och det är som ett trolleritrick. Min mage funkar helt klockrent nu! Hur nöjd som helst!

 Chlorella Kosttillskott



Den gröna algen Chlorella är naturens mest näringsrika växt. Den innehåller mer än 60 procent proteiner samt alla aminosyror, vitaminer och mineraler plus alla essentiella fettsyror, inte minst omega-3!

En av de mest positiva hälsoeffekterna som förknippas med chlorella är dens förmåga att avgifta kroppen, därför utnämns Chlorella som en av de bästa algprodukterna att använda för avgiftning då den bara binder sig till gifter. Detta betyder att den inte kommer att ta bort viktiga näringsämnen från din kropp. Chlorella tar bara skadliga gifter.

Chlorella är också ett utmärkt tillskott för immunförsvaret. Den hjälper kroppen att öka dens egna naturliga försvar som i sin tur stärker immunförsvarets generella responstid.

Chlorella har också visat sig stöta matsmältningen. Det har med tillskottet av pepsiner och klorofyllase som adderas till matsmältningsområdet. Chlorella närar och återställer också goda bakterier i tarmen.

Användningsområden: 
• behålla ett starkt immunförsvar 
• behålla energinivåerna 
• behålla goda kolesterolnivåer och blodtryck 
• förstoppning 
• behålla en god matsmältning 
• järnrikt 
• behålla god blodsockerkontroll 
• behålla god blodcirkulation 
• behålla ett balanserat pH- värde i kroppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar