torsdag 8 augusti 2013

Deffdag 11

Jag är alltid så peppad när jag ska till gymmet... ser alltid framemot träningspasset och speciellt nu när det är ett helt nytt schema. Idag var det styrkepass 2 på schemat och det var inte nådigt. Min röv och mina lår fick sig en rejäl omgång. Några av övningarna var utan vikter, men dom var väldigt krävande ändå. Efter uppvärmningen som idag var 5 min lunkande på löpbandet, så började svettet rinna och efter första styrkeövningen var min rygg redan dygnsur.

En fråga? Varför blir det så? Att jag börjar svettas så fort? Betyder det att min kropp har ganska bra ämnesomsättning och att den kommer igång väldigt lätt och börjar producera typ adrenalin och endorfiner?

Vi får se om jag kör hel fastedag imorgon eller på söndag. Ska räkna ihop lite och kolla att jag håller gränsen på ca 10 000 kcal/vecka. Motionsavdraget blir ungefär samma för varje vecka... kanske kommer att ha bränt lite fler kalorier den här veckan, eftersom jag lagt till en powerwalk också.

Här kommer en motivationsbild. Älskar motivationsbilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar