onsdag 21 augusti 2013

Mindre kolhydrater


Tänk vad en vilodag gör gott för hela kroppen! Skulle dock behöva lite mer sömn, men det är en annan historia.

Jag har märkt att jag är på väg mot lite striktare LCHF igen.... alltså minskar på kolhydraterna. Har märkt att min kropp inte riktigt mår bra av att äta så mycket kolhydrater som 100 g/dag. Min psoriasis har blivit sämre och min mage är mer svullen, så det är bara att droppa dom till där jag känner att kroppen mår bra igen. 

Har slutat med frukt och äter bara bär istället. Dock kommer jag att äta rotsaker, nötter och sötpotatis ifall jag känner för det. Inga mejeriprodukter än. Vi får se vart det leder.

Idag blir det veckans andra styrkepass. Ska be Emelie att ta några bilder på mig "in action", men först ska jag bara ta mig igenom min arbetsdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar