torsdag 27 mars 2014

Mejerifri Frukost Smoothie och Träning


Började dagen med en underbart god och krämig proteinsmoothie!

RECEPT för 1 smoothie:

1 dl vatten
0,75 dl frysta hallon
2 tsk Glutamine

Mixa ihop till en härlig smoothie!
-------------------------------------------------------------------------------------

TRÄNING

Hur går det med träningen då? Min man tycker att jag är helt galen som redan i måndags åkte till gymmet och körde ett styrkepass... Ja, det var galet! Jag skulle ta det lite lugnt och inte lyfta så tungt, men tävlingsmänniskan i mig vaknade till liv och självklart skulle jag orka träna som jag brukar göra.... trodde jag. Efter passet mådde jag riktigt illa. Kunde inte få i mig någon middag och låg bara i sängen resten av kvällen, men hur tänkte jag där? Bara några dagar innan hade jag legat i 40 graders feber? Dagen efter fick jag dock otrolig träningsvärk i hela kroppen (eller om det var influensan som gjorde sig påmind?)

Igår åkte jag till gymmet igen och nu tog jag det faktiskt lugnare, men fan vad illamående jag blir alltså. Min kropp är inte riktigt frisk ännu och det känns. Jag vill vara lika pigg, alert och full med energi som min dotter Emelie, men min kropp behöver nog lite mer vila. Nästa träningspass blir först på lördag, så då hinner väl förhoppningsvis min kropp att återhämta sig lite mer. Jag måste se till att mata den med bra, näringsrik kost och sova mer.

FRULLE

Jag har faktiskt börjat med att äta frukost igen. Känns lite ovant, eftersom jag har kört periodisk fasta i över ett halvår. Periodisk fasta är nog jättebra, men det gav inte mig några resultat. Det var ju iof smidigt att inte behöva tänka på frukosten utan det var bara att fixa sig i ordning och åka till jobbet. Måste bara vänja om kroppens hungers signaler igen. Under periodisk fasta tiden var jag aldrig hungrig på mornarna, utan jag brukade bli det precis till lunch. Nu när jag testat att äta frukost, så har min kropp börjat bli lite smått hungrig även på morgonen.

Nu får jag i mig lite mer mat under hela dagen och jag behöver inte äta så mycket på kvällen. Jag äter ändå middag efter träningen vilket blir vid 19:30 och efter det är jag proppmätt och orkar inte riktigt äta något mer. Nu när jag ska bygga mer muskler, så kan jag inte hamna på kaloriunderskott varje dag. Svår balansgång det där!

Ha en bra dag allihopa och ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar