tisdag 18 mars 2014

Deffen är över....

Jepp! Ett beslut som både jag och min dotter tog i fredags! Slut med deffandet!

Jag kände att jag började sakta men säkert tappa styrka i bla en av dom roligaste övningarna som finns, nämligen marklyft! Jag orkar ju ingenting längre.... Från att ha orkat köra med 105 kg hur många repetitioner som helst till att knappt orka lyfta 105 kg ens en endaste repetition! Nä, jag vill vara stark och bygga mer.... det är mer min grej hehe.


Nu ska det ätas ordentligt! Inget kalorijagande eller väga allt mat, MEN "clean eating lowcarb style" förstås blir det! Dock kommer jag att fortsätta med mejerifritt för det mesta, eftersom min kropp mår bäst så.


Jag kommer även att introducera kreatin igen. Körde med kreatin förra hösten och det gav mig riktigt bra resultat. För er som inte vet vad kreatin är kan jag berätta att det är ett kosttillskott (ja, jag vet... ytterligare ett till... hehe) som ökar energireserverna i dina muskler vilket gör att du kan prestera bättre under träning, vilket leder till bättre träningseffekt och resultat av träning.


Jag har beställt detta från MM Sports:




Så här står det bla. om just detta:


  • Body Science 3-pH-CM (buffrat alkaliskt kreatin) Innehåller buffrat alkaliskt kreatin monohydrat för bibehållen anabol miljö i muskelcellen.
  • Motverkar trötthet så att du orkar träna längre.
  • Ger snabbare återhämtning och ökad muskelmassa.

Body Science 3-pH-CM är förmodligen marknadens bästa kreatin. Body Science 3-pH-CM är framtaget tillsammans med en kemist från läkemedelsbranschen och är en vidareutveckling av kreatin monohydrat. 3-pH-CM är ett kreatin som hjälper till att påskynda återhämtningen och främjar muskeltillväxten genom att återställa pH-balansen i blodplasman och muskelcellerna. Kreatin är ett av det mest studerade och välanvända kosttillskotten på marknaden. Många använder det för att få ut mer av sin träning, då det kan öka styrkan, ge mer explosiv energi och påskynda muskeltillväxten och återhämtningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar