torsdag 3 april 2014

Hej Hej

Nu är jag igång på riktigt igen! Förra veckans träning kändes riktigt jobbig. Nu med facit i handen skulle jag egentligen ha behövt vila, men träningsabstinensen gjorde sig påmind. Försökte dock att ta det lite lugnare, men det var svårt.

Nu är jag som sagt igång igen och äntligen känns det att jag har fått tillbaka krafterna! Jag började med kreatin förra veckan och dom två första dagarna var väldigt jobbiga för kroppen, eftersom jag samlade på mig väldigt mycket vätska och speciellt några centimeter under huden just på magen (och det gjorde ont när huden spände).... Kände mig plufsig, vätskefylld och stor som en val, men stark blev jag... haha.

Nä, lite fel säsong att börja med kreatin. Det är ju nu man vill ta fram muskeldefinitionen när sommaren är på väg och inte se ut som en säl, så jag slutade med det!

Jag måste bara berätta vad jag klickat hem från MM Sports! Ett paket med både jordnötssmör och cocos olja för bara 129:-! Jag som tränar mycket känner att jag ibland kan äta en klick jordnötssmör efter träningen och det är ju bara så gott! Rekommenderar dock att inte äta nötter om du viktminskar..... Jordnöt är egentligen en ärtväxt och inte en nöt. Den har även relativt högt kolhydratinnehåll (drygt 10%).

Bra nötter att äta är:
  • Paranötter - lite kolhydrater(3,4%). Paranötter innhåller också mycket selen.
  • Macadamianötter - mycket bra fett och innehåller järn och B-vitamin (tiamin).
  • Hasselnötter - innehåller mycket E-vitamin. Innehåller 3,4% kolhydrater
  • Sötmandel - innehåller mycket E-vitamin, järn, zink och kalcium. De innehåller ca 6% kolhydrater
  • Pekannötter – innehåller mycket zink

Body Science LCHF-pack, Coconut Oil + Peanut Butter


Klicka på bilden för länk!
Två fantastiskt goda hälsoprodukter i samma paket!
Använd i matlagningen, proteinshaken eller desserten. Passar LCHF och RAW-food.
Kombinera dem för en komplett fettprofil.
129:- på MM Sports

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar