lördag 8 mars 2014

Dagens tunga träning

Så nöjd med mitt gympass imorse! Jag känner att jag är så otroligt stark och jag ökar i styrka hela tiden! Ingen kan komma och säga till mig att jag inte kan träna tungt utan kolhydrater för jag är ett levande bevis på detta! Min kropp går på fettdrift och använder fettsyrorna som bränsle och energi. Och fett finns det ju gott om på min kropp att användas upp. Medan dom som äter ganska mycket kolhydrater går på "sockerdrift" och använder glukos (socker) som bränsle. Det kan vi inte lagra upp lika mycket i kroppen som fett och när dom "depåerna" är tomma måste du fylla på med nya kolhydrater för att du ska "orka" träna. Om du går över till lågkolhydratkost, så ställer kroppen om sig så småningom från sockerdrift till fettdrift.

Min serie i barbell glute bridge (första bilden till vänster) såg ut så här: 8x115 kg, 3x170 kg, 15x100 kg. Totalt lyfte jag 2930 kg! 2,93 ton under en övning! Tar så in i helsike på rumpan och baksidan av låren ;)

Efter 60 min styrkepass hoppade jag på crosstrainern och körde i 20 min. Svettigt värre, men så skönt!

Vi var en sväng till MM Sports idag. Emelie behövde fylla på sitt "lager" igen :)

Middag åt vi alldeles nyss och det var mumsigt! Rostbiff med stekt vitkål. När jag stekte vitkålen hällde jag i lite krämig kokosgrädde och lät det puttra en stund. Så gott! Bra att ersätta vanligt grädde med kokosgrädde istället nu när jag inte äter mejerier.

Här kommer lite bilder från idag :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar