söndag 9 mars 2014

Superwoman


Känner verkligen att jag lever just nu! Dagarna och speciellt helgerna bara rusar förbi. Jag har fullt upp varje dag. Min lilla fristad är gymmet. Där rensar jag tankarna och bara koncentrerar mig på styrkeövningarna. Riktigt avkopplande och avstressande. Den här veckan fick inte jag ha min avkoppling ifred. Mitt eget fel dock, men nu har jag styrt om det.

Min son fyllde 15 år för några veckor sedan och har velat börja på gym. Han har provat en massa olika sporter, men inte riktigt hittat hem. Nu gjorde jag ett enkelt nybörjar träningsprogram åt honom med styrketräning 2 dagar/veckan. Så i tisdags följde han med mig och Emelie. Superwoman som jag är (eller tror att jag är) sprang jag mellan mina egna styrkeövningar och hans övningar under hela passet. Alltså jag var mer stressad än någonsin! Samma procedur i torsdags... hua! Nä, mitt eget träningspass blev lidande och min son fick stå och vänta etc... Han tyckte dock att det var kul och vill fortsätta.

Nu har jag gjort ett annat upplägg istället. Måndagar, onsdagar, lördagar och söndagar kör Emelie och jag våra styrkepass utan honom och på tisdagar och torsdagar följer jag med honom som coach och tränar inte själv. Då får han all min uppmärksamhet och jag kan vara där och hjälpa honom med övningarna tills han lär sig dom. Bra va? :)

Det andra jag pysslar med som gör att jag har fullt upp är att jobba på mitt vanliga jobb 40 h/veckan, träna 5 ggr/veckan (lägger till 1 st cardio på lunchtid på jobbet), övningsköra med min dotter, försöka att hinna blogga och även att ta hand om mina 3 fina klienter med kostrådgivning. Fast jag tycker att allt det här är så himla roligt, men ibland får jag styra om och då kanske det inte blir lika mycket bloggande eller så.

Tack i alla fall ni som följer mig här, på InstaG eller på fejan! Så kul att just ni valt att följa mitt liv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar