tisdag 4 mars 2014

Min matdagbok

Jag lovade ju visa hur en deffdag i matväg kan se ut för mig, så här kommer dagens måltider.

FRUKOST: inget (kör periodisk fasta) Dock blir det morgon kaffe helt svart.

LUNCH: 1 kokt ägg, 75 g tonfisk, 40 majonnäs, 50 g kokt kalkonbröst

MELLIS: 40 g ostchips

Innan träning: 10 g Aminosyror
Efter träning: 10 g Aminosyror

MIDDAG: 175 g ugnsstekt lax, 200 g kokt blomkål, 30 g Bregott med havssalt

KVÄLLSMAT: dubbel proteinshake (60 g) gjord på vatten

Jag brukar inte vanliga fall äta mellis, eftersom jag inte hinner bli hungrig. Dock måste jag fylla på proteinet och komma upp i en viss mängd per dag. Kvällsmaten är nyhet också, men som sagt proteinet som styr här. Jag skulle lätt klara mig på bara lunch och middag.

Fördelningen blir: 38,2% protein, 58,4% fett, 3,4% kolhydrater
En vanlig lchf kost fördelning brukar se ut så här: 25% protein, 70% fett, 5% kolhydrater

Jag hamnar på 152 g protein, 102 g fett och 14 g kolhydrater.
1526 kcal

Träning: 5 min uppvärmning på crosstrainer + 45 min tung styrketräning
Kaloriförbrukning: 518 kcal
Jag idag :)

Ostchipsen

Middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar