torsdag 13 mars 2014

Kosttillskott, varför?

Varför ska man använda sig utav kosttillskott när man tränar och speciellt vid styrketräning? Det är inget måste! Absolut inte! För vanliga motionärer som motionerar för hälsans skull och kanske inte har samma mål med sin träning som jag eller flera med mig behöver kanske inte ta såna här tillskott? Jag känner däremot att jag vill utmana mig själv och utveckla min styrka ännu mer, men med lite hjälp på traven.

Dessa använder jag innan och efter ett styrkepass. Dessa funkar bra för just mig och jag får bra effekt av denna kombo. BCAA är däremot viktigt i kombination med styrketräning! Sedan använder jag även andra vitaminer och kosttillskott som Omega-3 och D-vitamin tex.

Klicka på bilderna för vidare info om produkterna.

INNAN TRÄNING:
RIPPED CAPS (2 st) - ca 45-60 min innan träning

BCAA (10 g)  - ca 30 min innan träning
POWER (12 g) (har slutat att säljas och ersatts av andra PWO) - ca 30 min innan träning
CITRULLINE MALATE (5 g) - ca 30 min innan träning
Jag blandar ihop alla dessa till en shake!

EFTER TRÄNING:
BCAA (10 g)
L-LEUCINE (5 g)
Jag blandar ihop dessa direkt när jag kommit hem från träningen!
En kraftfull fettförbrännare med termogenhöjande och aptithämmande
egenskaper som passar både för kvinnor och män.

En mycket avancerad BCAA-produkt med electrolyte-blend. 
BCAA-XX har tagit Aminosyreprodukter till en ny nivå, unika blandning av aminosyror
på hela 97% aminosyror, vilket är det absolut högsta på marknaden. 

Extremt lite aromer och inga kolhydrater.
En effektiv PWO med noga valda ingredienser. Ger en galen pump,
förbättrar prestationsförmågan och fokus.

Citrulline Malate är en icke-essentiell aminosyra som kan förbättra prestationsförmågan,
uthålligheten och återhämtningen samt reducera mjölksyra
.
L-leucin är den aminosyran som i huvudsak är ansvarig för att stimulera
proteinsyntesen och därmed muskeluppbyggnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar