onsdag 30 april 2014

Valborgsmässoafton


Redan valborgsmässoafton! :) Idag har vi halvdag på jobbet och sen är jag ledig i hela fyra dagar.... Jag älskar våren, eftersom det är så många lediga dagar!

Jag hade egentligen planerat att åka och träna idag efter jobbet, men tror att jag flyttar fram träningen tills imorgon istället. Jag måste åka och handla och baka och greja idag, så träningen får flytta på sig...

Tränade dock ett riktigt bra och tungt pass igår. Helt död i mina ben. Jag hade med mig min stela man som jag försöker lära att göra marklyft..... och det går så där... hehe. Han är jätte duktig, men så jäkla stel, men det ska vi fixa! <3

Jo, jag är ju emot vågen och väger mig inte, men har dock börjat kolla av vikten lite då och då.... Får dock ingen ångest längre att ställa mig där, eftersom jag går efter vad min spegelbild visar ;) Om folk skulle gissa min vikt, så säger dom oftast minst 10 kg fel (alltså att jag skulle väga 10 kg mindre än vad jag gör).

Jag hade en stor hälsoundersökning via jobbet igår där man mätte blodtrycket, tog blodprover (ska bli spännande att se kolesterolet), vägde och mätte mig. Det här är första gången i mitt liv som jag mött en sköterska som inte stirrat sig blind på BMI:et.....


Vi pratade om att jag tränat riktigt tung styrketräning regelbundet i över ett års tid och hon fattade ju att i mitt fall går det inte att gå efter BMI:et. För det första är jag väldigt kort 160 cm (ok 159 cm, eftersom jag verkar ha krymt en centimeter.. haha) och för det andra, så kolla bara på mina ben och lårmuskler... haha BMI:et skulle bli helt missvisande! Kul att det där med BMI:et inte är det viktigaste måttet att gå efter längre ;) Visst är det bra mått på väldigt överviktiga personer som verkligen behöver tappa kilon för att bli hälsosammare, men för hårt styrketränande kvinnor och män som bygger muskler blir det lite missvisande. Kolla bara på bilden, så förstår ni vad jag menar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Åååh... jag hoppas att min beställning från MM Sports kommer idag. Har fyllt på med lite BCAA, Citrullin malate, Omega-3, ALC, Magnesium, D-vitamin, Glutamine och en snygg träningströja :) Fanns dock inte i den turkosa som jag ville ha, så det fick bli en grå.

Body Science Wmns V-neck
199:-

4 kommentarer:

  1. Äh BMI är inte viktigt, viktiga är ju hur man mår, tycker jag. Sen tränar vi alla olika och jag känner att bara jag KAN träna så äter jag automatiskt rätt och då har jag en kropp som jag vill ha, och framförallt en kropp som mår bra! Man får lära sig älska den kropp man fått dels genom gener men också genom sitt leverne!


    MariaG

    SvaraRadera
  2. LUSTIGT om jag kommenterar som mig själv på mitt konto så försvinner kommentaren bara ut i etern....men kör jag anonymt så syns den...?
    MariaG

    SvaraRadera
  3. HMM och bara för det så gick det den här gången suck


    glad valborg på dig!!
    Maria G

    SvaraRadera
  4. Haha... Jag ser din profil ;)

    Visst är det så att man automatiskt äter bättre mat när man tränar....

    Hyvää vappua! Som finnarna säger ;)

    SvaraRadera