tisdag 22 april 2014

Detox Dag 1

OK, då har jag kört igång med min detoxkur. Imorse blandade jag till en grönsaks smoothie som verkligen luktade värre än den smakade! Nu har jag fått i mig en massa nyttigheter :)

FRUKOST
Färgen ska ju egentligen vara grön ;)
INGREDIENSER:
  • bladspenat
  • persilja
  • koriander
  • riven ingefära
  • 1/2 pressad citron
  • 1 msk chiafrön
  • 1 tsk chlorella
  • 1 tsk super greens
  • 1 msk glutamin
  • 1 msk kokosolja
  • 2 dl vatten 
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Lunchen var ju lite godare :) Jag hade gjort en sallad med avokado, spetskål, körsbärstomater, gurka, maché sallad, baby spenat, broccoli, rädisor, groddar, pumpa- och chiafrön. Till detta drack jag en örtte med lite kokosolja i.
LUNCH

Kort efter lunchen började jag må illa.... och nu ca 1 h efter lunchen var jag tvungen att gå och kräkas! Tror att det beror på kokosfettet! Lite för mycket på en gång och sen allt kål som jag tryckte i mig. Magen är inte riktigt van vid att proppas full med bara grönsaker.... Vi får se hur den här dagen blir???

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag mådde illa och var dödstrött på jobbet, så jag åkte hem en timme tidigare. När jag kom hem kröp jag ner i sängen och slängde täcket över mig. Sov en stund och mådde lite bättre.

Tinade lite hallon i micron och blandade i aminosyror. Det här är det enda jag kunde få i mig och tanken på att äta mer grönsaker och kokosfett lockar inte alls....

Första dagarna av detox brukar vara värst och så kom jag på att det måste vara koffein abstinensen som gör att jag blir så här dålig....  Jag är van vid väldigt höga doser av koffein dagligen och när det plötsligt dras ner till noll, så slår kroppen bakut!

Sammanfattningsvis har min första detox dag varit med trötthet, illamående och med noll energi! Hoppas det känns bättre imorgon för då har jag träningsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar