onsdag 23 april 2014

Detox Dag 2

Hu jeda mig.... Det var en riktigt jobbig dag igår med illamående och trötthet! Gick och lade mig tidigt och har sovit riktigt gott. Känner mig piggare idag och jag håller tummarna på att inte illamåendet ska komma tillbaka.

Imorse fick jag i mig min gröna shot som består av Glutamine, Chlorella och Super Greens. Luktar illa och smakar inte så bra heller om jag ska vara ärlig. Borde ha haft i lite pressad citron. Fick hålla för näsan och svepa i mig den... haha. Dock är det en massa nyttigheter i den!


---------------------------------------------------------------------------------------

LUNCH


Lunchen idag bestod av avokado, blomkål, ingefära, groddar, körsbärstomater, gurka, pumpa- och chiafrön och lite pressad citron över. Till efterrätt lite hallon! Mums! 

Är dock sugen på varm mat... har kollat runt lite och det verkar som att på vissa detoxkurer kan man även äta wokade eller kokta grönsaker. Lite olika det där. Det är ju egentligen bara jag som bestämmer hur jag vill äta under dessa 10 dagar, men det här är det man bör undvika under en detox:
  • Alkohol
  • Kaffe
  • Nikotin
  • Socker
  • Transfetter
  • Salt
  • Halv och helfabrikat
  • Vitt mjöl
  • Sötsaker
  • Lightprodukter 
  • Rött kött
  • Tonfisk, svärdfisk, insjöfisk
  • Kyckling i vissa fall om du vill ha en sträng detox, då djur innehåller mycket hormoner som har sprutats in för att de ska växa snabbare
  • Mjölkprodukter
Idag ska jag träna. Vi får se hur mycket energi jag har utan hjälp av koffeinet. Har ju alltid tagit mina PWO innan träningen. Nu håller jag mig bara till mina aminosyror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar