fredag 25 april 2014

Detox Dag 4




Morgon shot: nyttigt, men inte så gott! Jag ser inte så glad ut... haha
Till lunch blev jag sugen på färska blåbär och hallon med en avokado till.
Självklart hade jag mina frön som tillbehör :)
Så vacker med körsbärsträden när dom blommar <3
Mozzarella chips i ugn som kvälls snacks! Mums!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, mina nästan 4 hela dagar med detox kuren är slut.... finito... the end! Det sprack vid middagen när vi hade tacos (som alltid på fredagar). Det var gott!

Dock har jag lärt mig några viktiga punkter under mina detox dagar. Jag klarar mig jätte bra utan koffein i kroppen. Känner mig mer lugn och harmonisk istället för stressad och vimsig, så kaffet kommer inte in i mitt liv igen. Kommer även att lägga till mer grönsaker i min kost och kommer inte attt stirra mig blind på kolhydraterna utan kommer att njuta av både rödbetor och eventuellt rotfrukter också :) Kommer även att automatiskt minska på sötningsmedlet som jag alltid hade i kaffet.

Jag har även skött om min sömn mycket bättre under mina detox dagar. Jag har gått och lagt mig i tid och sovit gott. Mina största problem har just varit sömnen och stressen.

Jag har även lärt att min kropp behöver äta lite mindre måltider åt gången och då några gånger oftare än förut som bara var 2-3 ggr/dag. Om man äter för stora mängder mat på en gång kan det bli insulinpåslag och då i sin tur fettinlagring. Så är det inte för alla, men för min kropp är det så har jag märkt. 

Tycker att alla borde testa att rensa sin kropp på slaggprodukter och gifter under minst 3 dagar. Helst ska man göra det lite längre, men du får redan bra effekt på bara ett par dagar.


2 kommentarer:

  1. Så skönt att det är över, även jag drar en lättnadens suck, har lidit med dig av att "tvingas" dricka allt som luktar och även ibland smakar illa, hihi...
    Låter väl kanoners att öka på antal mattillfällen, istället för få gånger per dag med mycket mat, för mig känns det också mer rätt!
    Keep up your good work!
    kram/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria :)

      Jepp... min kropp har fått nog av stress och det här med periodisk fasta kanske inte passar mig iaf? Även om jag nu kört det i ganska många månader, men tror att det har påfrestat min stressade kropp ännu mer!

      Kram till dig med :)

      Radera