torsdag 19 september 2013

Träningsberoende

Älskar att vara beroende av mina kära, svettiga, jobbiga, men helt underbara träningspass! Det börjar redan ca 30-45 min innan träningen när jag tar min PWO och Aminosyror. Hur trött jag än är när jag kommer hem från jobbet, så är min PWO en räddare i nöden! Känner hur motivationen att åka till gymmet ökar för varje minut som går och det spritter i hela kroppen och jag blir otroligt taggad.

När jag är klar med uppvärmningen på löpbandet och drar på mig mina styrkehandskar, så har pulsen redan ökat och jag har börjat att svettas. Kroppen vet vad som väntar! Tar i för kung och fosterland under hela passet med minimala pauser. Kan knappt stå på benen efter passet. Så härligt! I LOVE IT!!! Beroendeframkallande!

Idag var det intevallpass tillsammans med Emelie.

Uppvärmning 6,5 km/h i 3% lutning på löpbandet
5 min

Intervallpass
5 varv med 5 st övningar
2 min vila mellan varven
23 min

1) Sumodeadlifts Kettlebell x 6 reps
2) Single-Leg Box Squat (each side) x 10 reps
3) Two-Handed Kettlebell Swing x 20 reps
4) Push Ups x 6 reps
5) Glute bridge one leg on the bench (each side) x 12 reps

1 x Tabata intervaller i 14 km/h (8x springa 20 sek vila 10 sek)
4 min

Nertrappning 6,5 km/h på löpbandet
6 min

Total workout: 38 min

Här får ni en uppdatering på min rumpa. Inte så platt längre! Inte för att jag haft så platt rumpa förut, men den sitter lite högre upp om man säger så och så är den hård som bara den ;) För en del kanske det är lite väl mycket rumpa, men min man älskar den och jag älskar den!

4 kommentarer:

  1. :) mmm vad duktig du är. Puss Mannen

    SvaraRadera
  2. Jädrar vilken rumpa!! Jag tyckte den var fin när vi sågs för så där hundra år sedan, men shit vad du har fått "till den"
    Grattis och jäklar vad du är en kämpe!!
    kram/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... tack! Här var den ordentligt "upp pumpad" efter ett hårt ben- och rumppass! :)

      Radera