lördag 14 september 2013

Torsdag, fredag och lördag

Ojoj... är det redan lördag? Emelie och jag körde ett jättehärligt intervallpass i torsdags. Vi var så trötta på att bara nöta och nöta på löpbandet, så vi körde HIIT pass med kettlebells.

Uppvärmning först rask promenad i 10 min på löpbandet. Sedan såg det ut så här:
1. Double KB Suitcase Deadlift x 10 reps
2. Push Press x 10 reps
3. Bent Ower Row x 10 reps
4. Heavy KB Swing x 10 reps
Ingen vila mellan övningarna, men 1-1,5 min vila mellan seten.
5 varv 16 min

Efter detta körde vi ett set med Tabata intervaller:
8x springa 20 sek vila 10 sek i 13 km/h totalt i 4 min
Nertrappning rask promenad 6 min
Avslutade med stretching.

Total workout: 36 min

Igår var det fredag den 13:e och min mammas födelsedag. Vi åkte dit för att fira henne och som vanligt hade hon dukat upp för närmare 100 pers!!! haha... och vi var bara 9 stycken. Väldigt gott var det och magen blev mätt och belåten! Mamma gör den godaste LCHF efterrätten som finns, en drottningpaj med grädde till. Brorsan och jag åt nog upp nästan hela :)


Imorse var det styrkepass på gymmet. Hade fortfarande världens träningsvärk efter torsdagens HIIT pass. Även fast vi hade haft vilodag igår. Sedan åkte vi och shoppade lite. Hittade nya träningstights och ett par skitsnygga jeans. Ska väl ta en bild någon dag, så att ni får se :) Älskar min rumpa nu för tiden (tack alla gymtimmar) och dom här jeansen satt helt perfekt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar