onsdag 11 september 2013

Tillbaka igen med full fart

Hej igen!

Det var ett tag sedan eller hur? Förra veckan var en jobbig vecka.

Det började förra söndagen efter intervallpasset på motionscykeln... När jag kom hem var jag helt slut och illamåendet började krypa upp. Kunde inte få i mig någon middag och låg bara i sängen resten av kvällen med illamåendet och inte långt senare, så kom även febern.

Kom inte upp ur sängen dagen efter med feber och ont i höger öra. Kanske åkt på en öroninflammation? Stannade hemma från jobbet och låg i sängen hela dagen. Tisdagen likaså.

På onsdagen mådde jag bättre och hade ingen feber, men var helt slut efter att ha fått städa spyor halva natten. Mmmm, Moa började spy, så det blev att VABba resten av veckan. Inte nog med det, så blev Erik också sjuk på torsdagen och stannade hemma torsdag och fredag!


Hur har det gått med träningen då? Jo, ingen träning måndag eller tisdag när jag hade feber och var sjuk. På onsdagen hade jag ingen feber, så åkte och tränade på kvällen med Emelie.

Vi har fått ett nytt styrkeprogram för 4 veckor framåt. Nu har vi styrka 4 ggr/veckan och intervaller 1 ggr/veckan,  så det blir ett extra styrkepass i veckan vilket känns jättekul. Älskar styrketräning! 

Tog det lite lugnt med lättare vikter än vad jag brukar ha. Hade dock inte lika mycket energi och styrka som vanligt och det fattar man väl efter att ha legat i feber i några dagar. Visst fick jag höra att det var för tidigt att gå till gymmet, men jag kunde inte hålla mig :/

Kosten då? Jag varken skriver upp, räknar eller väger maten. Känns ganska skönt att slippa hålla på och räkna både hit och dit, men ändå vet jag och har koll på vad jag ska och inte ska äta. På något sätt lyssnar jag mer på kroppen när jag inte blir styrd av att skriva upp allt och hålla koll på kalorier, kolhydrater osv.

Har börjat äta lite mejerier igen som ost, kesella och lite keso, men vet inte om jag ska backa med det igen. Magen blir lite uppblåst av dom, men det är ju så gott!

Fr.o.m. 2/9 har vi vinterarbetstid på jobbet. Det betyder att jag slutar 17 varje dag och är hemma först 17.45! Det blir sena kvällar med träning efter jobbet och väldigt sen middag på det. Det funkar bara man bestämmer sig för det :)

Vi hörs snart igen!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat älskling, Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du lilla "anonyma" som peppar mig... I love you! <3

      Radera
  2. Undrade just var du tagit vägen!!
    Skönt att du är tillbaka igen, kämpandes, You go GIRL!!!
    KRAM/mariag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... bloggandet kändes inte så aktuellt just då :)

      Radera