fredag 20 september 2013

Bygga muskler och gå ner i fettprocent


Det är lite svårt det här med när man vill bygga muskler och samtidigt gå ner i fettprocent. Dock vet jag att ju mer muskler du har desto högre förbränning får du. Det i sin tur betyder att du bränner  mer fett. Det här händer ju inte över en natt utan det tar tid. Som sagt, en livsstil!

Som jag sa förut, så skiter jag i att väga och skriva upp min mat i en matdagbok just nu. Jag väger mig inte och har inte gjort det på flera månader. Jag håller mig till LCHF/Paleo kosten och har inte avvikit någonting från den sedan ett par månader tillbaka. Jag äter när jag är hungrig och äter tills jag är mätt.

Det här är min livsstil och jag ser ju månad efter månad att det händer grejer med min kropp och är helt lyrisk varje gång jag hittar nya ställen på kroppen där muskelkonturerna framträder tydligare. 

Jag kommer att fortsätta så som jag gör. Ge kroppen vad den behöver just nu.

Efter nyår kanske jag kör ett riktigt helhjärtat försök på en riktig deff och skala av mer på fettprocenten och se hur min kropp ser ut efter att ha jobbat så hårt under det här året. Komma i riktigt fin form till min 40 års dag i februari :) Det är mitt mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar