tisdag 17 september 2013

Oinevoine

Väldigt dåligt med bloggandet, men det har varit lite mycket nu när jag är hemma först närmare kl 18 efter jobbet!

Sen är det ju alltid gymmet efter det och efter både gym och middag har klockan redan blivit alldeles för mycket för att orka plita ner några rader på bloggen...

I söndags åkte min gubbe till Marstrand på konferens och kom hem först ikväll. Det är alltid han som går ut med hundarna och sköter om dom för det mesta medans jag fixar och donar med ungarna och deras grejer. Min man brukar även laga middag dom dagar jag är på gymmet. Vilken snäll man va? 

Nu föll ju allt det här extra på mig under dom här dagarna han var borta, så det har varit fullt upp. Ena hunden (Wille) lyckades även pricka in diarré en kväll, så att jag var tvungen att duscha av honom... Eriks cykeldäck var nästan tomma, så det var bara att pumpa upp dom imorse... Lite extra som sagt!

Kl 23 igår kväll satt jag på sovrumsgolvet med min symaskin och sydde upp byxbenen på mina nya jeans (jag har längden 30, men dom fanns bara i 32 och uppåt, så jag fick fixa längden själv)! Varför??? Alltså sitta och sy så sent? Ja, jag ville ha dom på mig nästa dag.

Ni vet hur det är med rutiner och nu plötsligt rubbades mina morgonrutiner och kvällsrutiner helt! Det tog på krafterna! Plus att jag inte kunde somna förräns kl 1 inatt och sen ringde väckarklockan redan kl 5.40!!! 

Nu är älsklingen hemma och jag får väl tillbaka rutinerna imorgon igen...

Nu borde jag sova, men ska bara bläddra i mobilen en liten stund till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar