onsdag 3 september 2014

NYSTART!

Hej! Det var ett tag sedan, men nu har jag vaknat från idet! ;) Hoppas att alla har haft en underbar sommar för det har jag…. Den här sommaren innebar att släppa lite på min väldigt strikta och disciplinerade vardag vad gäller träning och kost! Jag vill leva ganska disciplinerat under resten av året vilket innebär strikt lågkolhydratkost och träning minst 4 dagar/veckan!

I sommar har jag njutit av några härliga glassar och ibland lite annat gott också som inte har varit lågkolhydratkost. Det har varit medvetna val och jag har njutit fullt ut. Bestämde mig även för att ta en paus från tränandet, så det blev ca 4-5 veckors härlig vila. Min kropp behövde det!

Efter uppehållet kom jag tillbaka starkare än någonsin och träningsmotivationen är på topp! Dock har jag inte riktigt kommit tillbaka med 100% lågkolhydratkost utan det har väl varit kanske till 80%.

Nu är det September och jag har sett att dom flesta har gjort en sk. ”nystart”. Jag och min dotter valde att inte ”nystarta” på en måndag utan det blev idag onsdag den 3/9 istället! Häng med på våran lilla utmaning som sträcker sig till 3/12 (3 månader)! Om 3 månader är för lång tid, satsa helhjärtat 4-5 veckor istället! ;)

Som jag nämnt tidigare, så använder jag inte vågen. Jag har ingen aning om vad jag väger? Vet dock att byxorna blivit lite tajtare under sommaren, så det plus min spegelbild och måttbandet använder jag som verktyg för att se att det går åt rätt håll. 

Jag kör inga mirakeldieter utan det är en blandning av lågkolhydratkost och Paleo. Ren och naturlig mat som min kropp mår bäst av! Jag äter minimalt med mejerier och undviker frukt, men däremot kan jag lägga till rotfrukter lite då och då.

Periodisk fasta har jag kört i snart 1 år och det fortsätter jag med. Min kropp har vant sig vid att äta första måltiden vid lunch och jag trivs med det. Lunch, Middag och eventuellt ett mellanmål är det jag kommer att äta. Jag provade på 5:2 dieten i januari i år samtidigt som jag körde lågkolhydratkost och fick bra resultat, så det lägger jag in också.

Jag kommer dock att dokumentera (använder appen Lifesum som är gratis) all min mat för att det är det enda sättet för mig att ha lite koll på hur mycket jag får i mig…. Jag har väldigt lätt för att överäta, eftersom jag älskar mat och det är så otroligt gott!

Som ni alla vet, så gillar jag att ha utmaningar i livet. Jag gillar att pressa mig lite extra och att testa mina gränser. Jag älskar att träna styrketräning och känna att jag blir starkare och starkare. Jag älskar att "strikta" till min kost några gånger per år för att se hur min kropp reagerar! Men det här är jag och till er som vill hänga med på den här utmaningen säger jag bara......


NU KÖR VI!!!

P.S. Jag vill gärna höra om hur det går för er, så skriv några rader i kommentarsfälten!


Här kommer en bildbomb från min sommar!

Camargue, Frankrike
Första gången som jag ätit ostron
Jätteräkor.... mums!
LCHF tårta <3
Benpress 8x250 kg
Mördar mina axlar
Ojdå.... macaron på Paris flygplats!


Frappe
Våran nya familjemedlem Elsa <3
Världens godaste glass på Smultronstället i Söderköping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar