måndag 8 september 2014

Veckan som gått!

Ok, Emelie och jag började våran "nystart" i onsdags, så det har inte riktigt gått en vecka än, men det har sett ut så här:

Träningsmässigt: Fick in 4 st styrkepass (för v 36) med personligt rekord i benpress 8x260 kg. Kan nog greja en 1:a med 300 kg! Jag har känt mig stark och väldigt motiverad och verkligen älskat mina pass.

Matmässigt: Njae!.... Gick lite åt skogen när helgen kom! Dock har jag inte ätit gluten, socker eller annat utanför LCHF/Paleo ramarna, MEN mängden av mat har varit alldeles för mycket. Skippade att föra matdagbok i min LifeSum app i fredags och sedan orkade jag inte skriva upp varken i lördags eller söndags. Så där sket det sig! Dock måste jag göra det för att hålla koll!

Vi hade gäster i lördags och då hade jag gjort en tacopaj till alla och var även duktig som gjorde en lchf tacopaj till Emelie och mig, men det blev lite väl mycket av det goda under hela dagen... hehe.

Så fort jag har mejerier i min kosthållning, så sabbar jag det för mig själv. Så känslig är jag! I pajen hade jag cremé fraiché och Philadelphia ost istället för äggstanning och det startade det lilla "överätarmonstret" inom mig! Dock ingen panik här inte... Viktigast för mig var att få in mina träningspass som jag vet ger mig så mycket positiv energi och glädje! Jag är "back on track" igen med att föra matdagbok! :) Är inte sugen på att köra 5:2 den här gången, så jag skippar det.

Kyckling, spenat och smör

Kyckling (igen) med sötpotatis strips

Tonfisk, philadelphia ost, ägg, avokado och tomater

Axelmördarmaskinen ;)

Räksallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar