onsdag 10 september 2014

Testar Paleo




Efter att ha läst "Sockertjockens" blogg, så blir jag mer och mer sugen på att testa att äta Paleo helt fullt ut i en hel månad och se hur min kropp reagerar (gillar ju att experimentera).

Redan nu äter jag en blandning mellan LCHF och Paleo, dvs nästan mejerifri LCHF och fruktfri Paleo (sötpotatis och rotfrukter väldigt sällan). Nu skulle jag vilja köra Paleo med allt vad det innebär med både frukt osv. i 30 dagar och se hur min kropp mår.....

Det jag har märkt under mina 4 år med lite olika varianter av lågkolhydratkost är att jag mår bäst av att utesluta mejerier, men jag vet inte riktigt hur min kropp kommer att reagera när jag regelbundet ska äta frukt i min kost? Kanske kommer det att starta ett sötsug? Ja, då får väl jag hålla mig till bär istället.

Ni kan läsa mer om Paleokosten HÄR....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar