tisdag 2 juli 2013

Hejsan!

Nu är jag igång igen! :) Allt funkar som det ska och jag mår otroligt bra. Blev av med katetern dagen innan midsommar och efter att den togs bort, så började min kropp att fungera normalt igen. Så jäkla dåligt av sjukvården att inte ens kolla om det var katetern som orsakade alla mina problem (vilket jag tror) och ingen som sköljde igenom den eller något annat?!

Helt otroligt att över en månad bara gick förbi utan att jag "levde". Var som i en zombievärld och bara försökte att klara av en dag i taget! Riktigt jobbigt har det varit, men man blir starkare som människa.

Nu har jag semester och snart drar vi till Turkiet. Åååh vad jag längtar! Ska bli så skönt att relaxa och bara ta det lugnt och att få vara frisk igen :) Det betyder så jäkla mycket att få tillbaka sin hälsa! Man fattar inte det förräns man själv hamnar i den situationen där hela kroppen bara är ett motstånd....


Jag har kommit igång med träningen igen! Hela förra veckan var det powerwalks som gällde. Rundan var på 6,2 km och jag fick ner tiden från 1 h prick till 54 min :) Den här veckan har jag börjat med styrketräning igen. Känner att jag inte är lika stark som förut, men inte helt svag heller. Det går nog ganska fort att komma tillbaka igen förhoppningsvis. Målet är 6 pass i veckan varav 3 är styrkepass.


 Välkomna tillbaka allihopa! :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är tillbaka, men så jäkla onödigt av sjukvården att inte vara mer uppmärksamma :-( Antar dock att du kommer tillbaka starkare än någonsin!!

    Åhhh ÅKA UTOMLANDS, om du visste vad jag längtar till det med, och jag får vänta ända till nästa år :-( HUR ska jag stå ut???

    kram/MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar att resa och man vet ju aldrig hur den svenska sommaren beter sig? Jag nöjer mig inte med bara 18-20 grader och att solen bara tittar fram ibland utan det ska var 30 grader, strålande sol varje dag och varmt i vattnet annars badar jag inte :)

      Radera