lördag 27 juli 2013

Deff

DEFF - Vad är det? Jo, man dietar och tränar för att bränna maximalt med fett och ändå behålla sin muskelmassa.

Siktet är mot morgondagen då jag säger hejdå till allt vad sött, socker, vete och gluten heter. Ja, även mejerierna sumpar jag för att komma i mitt livs form på tre månader! Det blir strikt Paleo kost, men utan frukt. Jag får hjälp av bror min som snart är färdigutbildad näringsterapeut. Träningen ser ut som den gör dvs. 3 tunga styrkepass/veckan + 2 intervallpass på löpbandet.

Jag kommer att fortsätta att köra lite av Periodisk fasta och äta min första måltid vid lunchen, men på morgonen kommer jag att dra i mig en "vitaminboost shot" som består av spirulina, vetegräs, citron och lite annat nyttigt! Brorsan sätter även ihop ett litet kosttillskott program åt mig som ger en liten kick åt rätt håll....

Kör även 5/2 metoden som betyder att du äter som vanligt 5 dagar i veckan och drar sen ner på kalorierna till 500 kcal 2 dagar i veckan (ej efter varandra). Under mina normala dagar äter jag ca 1500-1800 kcal/dag. Eftersom jag tränar så mycket och så tungt kan jag inte lägga mig på bara 1000-1300 kcal/dag. Då förlorar jag för mycket muskelmassa och det vill jag ju inte. Dock kan man göra det under enstaka dagar i veckan och det får bli under mina två vilodagar.

Nu hoppas jag att jag håller mig frisk och skadefri, så att jag kan få dom resultaten jag vill ha. Jag kommer inte att väga mig utan jag tar bilder efter varje vecka.
Dom kommer nog att ploppa upp här sen när jag känner mig lite bekväm i mig själv igen. Just nu är det katastrof efter veckan med kolhydratfrossa... haha... ser mer ut som en knubbig och rund säl! Dock tar jag förebilder imorgon bitti för att ha något att jämföra med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar