fredag 23 augusti 2013

Fredagsmys

Först åt vi tacos och eftersom jag varken äter brödet eller chipsen, så gjorde jag ostchips istället. Dock undviker jag mejerier just nu, men det var Emelies önskemål att jag skulle göra dom. Jag smakade på en.
 
Lägg hyvlade ostskivor på en plåt med bakplåtspapper på. Gör dom inte för tjocka. Skjutsa in dom i ugnen på 225° (jag har varmluft på) och låt dom smälta och bubbla lite. Går ganska fort, så du måste vakta dom. Dom får inte bli bruna och brända för då får dom en besk smak. Strö på lite flingsalt och låt dom svalna! 

Blåbärskokosgrädde med LCHF mandelmassa och hela blåbär

Detta blev min efterrätt eller "filmsnacks". Så jäkla gott!

- en burk kokosgrädde (bara den tjocka vita krämen)
- frysta blåbär
- mandelmjöl + smör + vatten (eller grädde) Får samma konsistens som mandelmassa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar